16 april 2009..
3.05 am..




25 Mac 2009 (rabu)..
tak mungkin aku lupakan tarikh tue..sebab pada hari nie lah aku kena mengajar kawan-kawan aku seperti situasi kelas yang sebenar..tak percaya rasanya aku da selesai buat makroteaching aku..siap kena rakam lagi..tapi aku tak berapa puas hati cara aku mengajar hari tue..aku rasa plan da ada cuma nk laksanakan tue tak berapa nak menjadi..ye lah semuanya mem'fokus' ke arah aku..da lah aku nie darah gemuruh..apa lagi 'speechless'lah aku kat depan kelas tue..huhuhu...



dulu aku tengok cikgu aku mengajar macam senang saje..tapi bila kena part aku..baru aku merasai betapa payahnya untuk mendidik nie..tak semudah yang disangka..cuba bayangkan berminggu-minggu aku menyiapkan rancangan mengajar aku dan berminggu-minggu juga aku memikirkan strategi dan aktiviti yang sesuai untuk di aplikasikan dalam topik pengajaran aku "Operating System" yang bila dilaksanakan cuma mengambil masa hanya 40 minit sahaja..baru sekarang aku menghargai usaha keras cikgu aku dulu..buat ABM, kena kuasai isi pengajaran..cara penyampaian..manage time lagi..ish banyak betul ar kena buat..ntah-ntah mereka tak tidur memikirkan semua tue (aku cuma agak saje)..tapi orang kata alah bisa tegal biasa..


TERIMA KASIH CIKGU sebab mendidik aku sehingga aku menjadi seperti sekarang.. (~(^_^)V



>> bakal guru yang akan melahirkan generasi yang berilmu..cayalah <<








… terima kasih kepada lecturer makroteaching aku, cik amily shafila (duduk di apit oleh palapes)..insyaAllah aku akan mempraktikkan ilmu yang di ajar…tak lupe juga kepada kawan-kawan aku yang kena berlakon sebagai anak murid aku...tak mungkin aku lupakan kelas yang paling ceria nie..kenangan terindah selalunya tersemat untuk selamanya …